Home / Δημοφιλή / Η Αποκατάσταση και Ενίσχυση των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στην Δευτεροβάθμια Τυπική Εκπαίδευση είναι επιτακτική ανάγκη

Η Αποκατάσταση και Ενίσχυση των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. στην Δευτεροβάθμια Τυπική Εκπαίδευση είναι επιτακτική ανάγκη

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Κατερίνης αναγνωρίζοντας τη μακρόχρονη πορεία των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. και τη συνεισφορά τους ως βασικού πυλώνα της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης στην χώρα μας, υποστηρίζει έμπρακτα την άμεση ενδυνάμωση τους.

Οι σχολές μαθητείας συμβάλουν στη μείωση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων και αποτελούν τον εγκυρότερο δημόσιο φορέα εκπαίδευσης και κατάρτισης, έχοντας ως βάση τους το δυικό μοντέλο μάθησης – την εναλλαγή μαθητείας σε χώρους εργασίας και εκπαίδευσης σε περιβάλλον τυπικής μάθησης.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής του ΟΑΕΔ ως μέλος της ευρωπαϊκής Συμμαχίας για την μαθητεία (ΕΑFA) στην ευρωπαϊκή εβδομάδα επαγγελματικών δεξιοτήτων 2020, συμμετείχαμε στη συζήτηση με θέμα «Μαθητεία και οι επαγγελματικές προοπτικές που παρέχει η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση» και με αφορμή το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, επαναδιατυπώσαμε τις θέσεις μας για τη θεσμική ενδυνάμωση και τη διεύρυνση της εκπαιδευτικής δράσης των ΕΠΑ.Σ. μαθητείας του ΟΑΕΔ. Τονίσαμε ξανά ότι κάθε προσπάθεια ανασχεδιασμού της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης οφείλει να ενσωματώνει και να διαχέει την αναγνωρισμένη καλή πρακτική των σχολών ΟΑΕΔ, και να τους αποδώσει τη θέση που τους αξίζει – επενδύοντας στη θεσμική εμπειρία και τη στέρεα γνώση του φορέα δυικής επαγγελματικής εκπαίδευσης της χώρας.

Η αναγνώριση του ρόλου τους αποτελεί ένα ισχυρό πειστήριο οικοδόμησης ενός κοινωνικά δίκαιου και επιχειρησιακά αποτελεσματικού εθνικού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Για τους λόγους αυτούς το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Κατερίνης στηρίζει τις προτάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ο.Α.Ε.Δ. Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας  στο νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) για:

  1. Κατοχύρωση της θέσης των ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ στη δευτεροβάθμια τυπική εκπαίδευση,
  2. Θεσμοθέτηση της αυτοτέλειας τους ως πρότυπου φορέα δυικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης,
  3. Εκτίμηση των δυικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων και των προγραμμάτων μαθητείας που αναδεικνύουν το αδιάρρηκτο σύνδεσμο μεταξύ επαγγελματικής εμπειρίας και κοινωνικής μάθησης,
  4. Ουσιαστική αναγνώριση της εμπειρίας και της μεθοδολογικής συνεισφοράς των εκπαιδευτικών ΕΠΑΣ Μαθητείας και του συνόλου των επιστημονικών στελεχών ΟΑΕΔ.
  5. Ενδυνάμωση τους με σκοπό την ποιοτική και αποτελεσματική τους εδραίωση στο επίπεδο 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων μέσω, του χρόνου φοίτησης, της αναβάθμισης προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών εγχειριδίων.

Κατερίνη, 16-12-2020

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ